Smultronstället

Meglepő prózaisággal vázolom, miért nem írtam eddig. Visszautam fennkölt hangulatban telt: a repülés alatt próbáltam értelmet találni a két otthon közötti állapotnak, amibe kerültem. Értékeltem az elmúlt, túlzsúfolt napok eseményeit, valamint az előttem álló időszakot. Tele voltam élményekkel, tervekkel, amelyek bizonyos beszélgetések visszhangjaiként rögzültek bennem. Az ismerős utcák és terek mind arról tanúskodtak, hogy megfelelő helyen vagyok ahhoz, hogy minden, amit elterveztem, be is következzék.

Utólag persze mosolygok naiv képzelgéseimen. A házunk elé érve ugyanis csúnyán szembe kellett néznem a valósággal: otthon hagytam a lakáskulcsomat. Ennyit a fennkölt hangulatról. A lakáskulcs története azóta hömpölyög az életemben, afféle apró hegyi patakból örvénylő folyammá nőve ki magát, és én, aki tényleges hazatérését ehhez az apró, jelentéktelen tárgyhoz köti - különösen az elszakadás óta - úgy érzem, hogy tulajdonképpen még mindig úton vagyok... Nem egy nyugalmi állapot. Különösen ha azt nézzük, hogy a lakáskulcshoz egyéb tényezők is csatlakoztak azért, hogy megtanuljam a leckét: kétszer nem lehet ugyanabba a folyóba lépni.

"Megérkezésem" másnapján így szembesülnöm kellett az egyik legnagyobb félelmemmel: mi történik akkor, ha a kerékpárom valamilyen okból feladja a szolgálatot? Hogy jutok el például a munkahelyemre, lévén a mai napig fogalmam sincs arról, milyen közlekedési eszközzel juthatok el oda. Nos, ezen a sokkos helyzeten is túlestem visszatérésem másnapján, amikor lapos kerekek köszöntöttek vidáman a tárolóban. Rövidre fűzöm a történet végét: a problémát hatékony együttműködéssel gyorsan orvosoltuk. Reméltem, ez annak a jele, hogy minden probléma könnyen megoldható, amennyiben ismerjük a probléma természetét.

Ugyanakkor a természet problematikáját figyelmen kívül hagytam. A ruhabomlasztó hőség emlékét magamban ringatva - "Vigyázz Nap! Tudom ki vagy és mire vagy képes!" - igyekeztem dacolni a szégyenlős, felhők mögé bújkáló holland nappal, felvenni vele az egyszemélyes harcot átmentett nyári ruháimban. Csak miután a Nap napokra eltűnt a szemem elől, és hirtelen a "Ki tud elázni egy nap a legtöbbször Guinness-világrekordkísérlet " versenyében találtam magam, akkor tértem vissza régi, jól megszokott tavaszi és őszi felöltőimhez. Önmagam megnyugtatására azért minden reggel megállapítom, hogy legalább a szekrényben jól mutat a sok színes holmi.

Sőt ennél sokkal többre is jutottam: mióta esik, teljesen a sajátomnak érzem a zuhogó esőben futás élményét (amit semmiért nem adnék, főleg nem a párás forróságban fulladozva futás élményéért), és az apró gyöngyszemként ékeskedő, szomszédos videotéka tartalmát is birtokba veszem lassan... Igaz, ami igaz, ma egész szép idő volt, így megajándékoztunk magunkat a tenger látványával és a homokdűnéken való legurulás emlékével. Most pedig olvasok valami szépet. Mindenkinek a legjobbakat!

Comments

Popular posts from this blog

Black Summer

Saves the Day

Dahab Diving memories I.