In This City 1

Nagy lelkiismeretfurdalásom oka, hogy gondolatban legalább négy blogbejegyzéssel vagyok adósa az univerzumnak és helyettük ez a váratlanul felbukó múltkori bejegyzés még véletlenül sincs kapcsolatban az itt töltött”szürke” hétköznapok valóságával. Mértékeit tekintve legalábbis. Nem tartom igazságosnak, hogy a jó dolgokat megtartom magamnak, amiket meg nem annyira szeretek, azokat rázúdítom azokra, akik szeretnek. Utólag is elnézést azoktól, akik túl komolyan veszik az ilyesfajta nyílt kirohanásaimat - hisz ezek csak szavak! Másfelől meg tessék, lássék, fogja fel mindenki, a kerítés még itt sincs kolbászból és bizony nekem is vannak nehéz napjaim Ha valaki eddig nem gondolta volna. (... Különösen nehéz napjaim a futás boldogsága nélkül). És a legfontosabb: a kommunikáció pozitív dolog – mégha a legszörnyűbb dologról is van szó. De nem ismétlem magam, (csak ismételni tudok)…

Szóval négy blog, de megpróbálom most egybe sűríteni – vagy legalább kettőbe: lelkiismeretem egy angol verziót is sürget. Nem írtam a futásról, a DamToDamról, meg az egész hétvégéről. Őrült egy hétvége volt. Mivel a térdem még mindig fáj, a túledzett térdem, a verseny kezdetéig kétséges volt az indulásom… Ezért aztán dupla vagy semmi, de legalább valami alapon szombaton elmentem egy szülinapi buliba, amit én elég jól megúsztam ellenben azzal, akinek ez a biciklijébe került ez az éjszaka meg egy modern Rómeo és Júlia jelenetbe a la Amsterdam.

Júlia (az erkélyről): Megadod számod?
Rómeo: (az úton, biciklije nyergéből visszatekintve hadarja): Aha, 06XYXZCYW
J: Várj, írom: 06YX… Hogy van tovább?
R (mosolyogva lassabban): 06XYXZCYW
J: Jaaa, bocsi. 06YX….
R (sürgetően): Nem, 06XYXZCYW
J (kétségbeesetten veri mobiltelefonjának gombjait, magában motyogja a számokat, de teljesen belezavarodik)
R (legyint egyet és drótszamarára pattanva elsuhan.)

A verseny másnap fél kettőkor indult számunkra (Nagyjából félóránként indították az újabb és újabb csapatokat reggel 9-től délután 4-ig.) Lesz, ami lesz gondoltam és belebújtam a cégtől kapott együttesembe, ha más nem, legalább biciklivel letekerem azt a 16,5 km-t, ami Amsterdamot összeköti Zaandammal. Aztán amikor már ott voltam, tudtam, hogy nekiindulok, még ha nem is futom végig. De aztán végigfutottaam. Ez főleg a rendezvény barátságos hangulatának köszönhető és a két kollégámnak, akikkel végig lelkesítettük egymást.


Az út mentén számtalan kellemes élmény várt: Az emberek két oldalt buliztak, a gyerekek vizet, friss narancsot, dinnyét kínáltak, de volt, aki a kerti locsolót irányította az útra kedvesség gyanánt, miközben a kertben folyt a grillparti. A focidrukker futóknak külön táblák jelezték a Feyenord Ajax meccs pillanatnyi állását, a fúvósok talpalávalót húztak mellettünk teljes díszben, és akadtak az előző napi techno partyból józanodó szétcsúszott arcok vagy éppen fűben gitározó fiatalok is közönség között. Összességében fantasztikus futás volt még fájós lábbal is. Végigbicegtem az egész utat. Ugyanakkor a nagy - futó és nem futó -tömeg miatt gyorsabban haladni szinte lehetetlen lett volna. Ez a verseny tényleg nem a gyorsaságról szólt, hanem a részvételről. Azoknak, akik nem a legjobb idejüket akarják megfutni, csak ajánlani merem!

És hogy a szomorú tényeknél maradjunk, még mindig nem tudok (rendesen) futni a térdem miatt, ezért a maratont idén kihagyom. Én nem azért futok, hogy fájjon. Én azért futok, hogy jó legyen. Ha valaha is úgy fogok futni, mint amikor legutoljára futottam azt az öt kört a Vondelparkban – olyan gyorsan és boldogan – , az nekem mindennél többet fog jelenteni. De addig is maradok az úszásnál – de ez már egy másik történet…

Comments

Popular posts from this blog

Black Summer

Saves the Day

Dahab Diving memories I.