When I come around

Intő jel, hogy angolul kezdtem el ezt a bejegyzést. Kedd van, holland ünnepnap, a felszabadulás napja, ötévente szabad nap. Akkor legyen írás ma is. Tulajdonképpen nem a véletlen sodort ide, az íráshoz vissza. Több évig dobozokban lapultak meg a könyveim és úgy másfél hete végre megérkezett a könyvespolc és a könyvek végre méltó helyükre kerültek. Természetesen belelapoztam egy-kettőbe és végül egy könyv a kezemben maradt: Murakami könyve, What I talk about when I talk about running. Nem tudom mikor olvastam először, talán írtam róla. Gondoltam kezdésnek ez jó lesz, témába vág. Olvasni, írni, futni. Valamilyen sorrendben.

A tények tisztázása végett mondom, nem vagyok futóbolond. Nem vagyok megőrülve a futásért (az írásért, az olvasásért). Többször vonszolom magam ki egy körre, mint sem. Többször futok lassan, többször állok meg egy-egy képet készíteni vagy csak beszívni a friss levegőt, mint sem. Teljesen hiányzik belőlem a versenyszellem. A futás nem jön könnyen és nem érzem, ez okoz (majd) megváltást. Mégis van benne valami, ami miatt a futás előremozdít (bennem) dolgokat. Talán mert nem találtam mást, jobbat. Valamilyen hiány valamilyen pótlása, valami amihez tudok viszonyulni, amit betudok tenni az origóba és kiindulni onnan, (hogy megtegyek egy-két bizonytalan lépést valamilyen irányba).

A szöveg jobban vonz. A magyar nyelv. Hogy tizenkét év távollét után magyar szavakkal, mondatokkal kísérletezzek (Helló szabad szórend, helló ékezetek!). Hogy újraízleljem a szavakat, mint a régen kóstolt otthoni ízeket, élvezzem a szellemi birkózást ebben az ismerős, távoli időket idéző közegben. Hogy a jövőt a jelennel összekössem, jelentést adjak semmiségeknek, az életnek. Használni, megbecsülni ezt a titkos nyelvet, melyet a közvetlen környezetemben alig értenek, és ahol nekem is keresnem kell a szavakat, keresni a betűket az angol nyelvhez szokott billentyűzeten (milyen érdekes szó, billen-tyű-zet… ízlelgetem). 

Mielőtt elkezdtem ezt a bejegyzést írni, puszta kíváncsiságból letöltöttem egy 16 hetes futó-programot, ami a maratonra készít fel. Régen álmom volt, hogy lefussam ezt a távot, manapság szerényebbek az álmaim. Viszont a programozott futás érdekel. Jó volna egy tervet követni, ami segít elérni egy célt. Csak, hogy lássam működik-e a terv… Ha a futásban működik, talán az élet más területén is? Nem tudom. Milyen cél éri meg feladni a spontaneitás, a szabadság örömét? Az egyik örök dilemmám. 


Comments

Popular posts from this blog

Black Summer

Saves the Day

Dahab Diving memories I.