Digging For Fire

Sötét van. Kinyitom a szemem, de nem látok semmit. Hiába meresztem tágranyílt pupilláimat egy elképzelt fényforrás irányába, nem sikerül megsejteni egyetlen tárgy körvonalát sem. Minden koromsötét. Egy idegen ágyban fekszem, puha takaró simul a testemhez. Kicsit fázom, ezért csecsemőpózba kucorodom és erősebben szorítom magamhoz a plédet. Gondolkodom, milyen színe lehet. Meleg színre gondolok, talán piros. Vagy narancssárga. Néhány pillanat múlva enyhe borzongás fut végig a hátamon. Helyezkedés közben meztelen karom érinti a fal hideg, fehér színét. Jól esik eltávolodni tőle egy kicsit.

Próbálom felmérni a tér mélységeit: egy raktárszoba vagy valakinek a nappalija? Van-e ablaka? Elképzelek egy a feketénél árnyalatnyival világosabb színt, amint az ablakon át az élet jeleként beszűrődik hozzám. Nagymamám házában a roletták rései kerek fénynyalábokat szórtak szét a szobában reggelente. Az ablak előtt álló vastag törzsű diófa büszkén rázta leveleit a friss szélben. A fények a szél ritmusára táncoltak körülöttünk. Hosszú percekig bámultam őket, míg végre éhes hasam a konyhába vitt. Kenyércsíkokat mártogattunk a megsózott lágytojásba. A bőrkét azt nem szerettem, attól kirázott a hideg.

Nem látok semmit. Nem emlékszem, hogy kerültem ide. Nem tudom, hány év telt el a lágytojás óta. Hiányzik a lágytojás íze és állaga. Amint kijutok innen, lágytojást fogok főzni, határozom el a sötétben. Mozdulatlanul fekszem, nyitott szemekkel. Akár be is csukhatnám, de ha becsukom, még a lehetősége is elveszik annak, hogy esetleg meglátom a beszűrödő fénynyalábokat, amelyek táncukkal lendületbe hozzák ezt a sötét teret. Egyenletes ki- és belégzésem a háttérben kíséri szemem kémlelő mozgását. Azonban hirtelen visszafogom a lélegzetem.


Micsoda rémület! Megsejteni egy másik létezését ugyanabban a térben! Önkéntelenül a falhoz simulok, és éberen tekintek a megsejtett hely irányába. Hallom, ahogy gyermeki emlékeim öntudatlan meglopója teljes nyugalommal lélegzi be a levegőt. Nem tudom, hol vagyok, de szeretnék elrohanni. Összefogni a ruháimat és meglépni innen, amilyen gyorsan lehet. Lágytojást fogok enni, ha hazaértem – emlékeztetem magam. Mégsem mozdulok. Hallgatom, ahogy ki- és beveszed a levegőt. Irigylem a békességet, ami belőled árad. Nem látom az arcod, nem látom a tested. Lélekzetvételed az egyetlen bizonyosság, hogy nem vagyok egyedül. Becsukom a szemem. Próbálom felvenni lelked ritmusát.

Comments

Popular posts from this blog

Black Summer

Saves the Day

Dahab Diving memories I.