That’s Not The Shape

Vannak olyan pillanatok az életben, amikor egyszerűen semminek nincs értelme és akkor el kell mennem futni. Akkor is, ha fáj. A már megszokott fájdalom mértéke elenyészik ahhoz az érzéshez képest, amit a testem többi része él át futás közben. A lelkemet is beleértve. A stopperóra helyett kezembe veszem az egyik biciklilámpát, a gumis részét az ujjamra húzom, a sálat a nyakam köré csavarom és mivel nincs mást tenni, nekiindulok. Egyenletes lassúsággal kocogok a besötétedett parkban, hangosan ziháló szellemek húznak el mellettem, én pedig próbálom elfojtani magamban azt a folyamatosan fel-felbukkanó gondolatot, hogy akaratgyenge vagyok, hogy nem bírom ki futás nélkül.

Korán reggel van. Sötétben indulok itthonról, sötétben érkezem haza. Megfagyott arccal nézem a kerékpáromról az életerős, lelkiismeretes futók lehelletét, amint az könnyedén hasítja át a hideg levegőt. Lényemmel simogatom elszántságukat. Régen futottam már. Tudom, rettenetesen naiv hozzáállás, hogy azt gondoltam, ha nem erőltetem a lábam, akkor előbb-utóbb meggyógyulok. Utóbb se gyógyultam meg. (Jaj, már megint a betegség, már megint a futás… Csak várd ki a végét, ahogy eddig is mindig kivártad!) Ezért, mivel ez nekem tényleg élet-halál kérdés, elhatároztam, hogy adok az orvostudománynak még egy esélyt. Talán megúszom kések nélkül. Végülis semmi nem látszik a térdemen. Úgyhogy a ma reggelt ismét Marionnál kezdtem.

Vannak olyan emberek az életben, akik első látásra, szavak nélkül is bizalmat árasztanak és akik felé részemről is feltétlen bizalom árad. Marion ilyen. A gyógykezelés a kórtörténet felvázolásával kezdődött. Negyedórán keresztül a futásról beszélni valakivel, aki hallgatja is, amit mondok, sőt még tanácsokat is ad! A maga visszafogott, egyszerű, mégis kedves módján. Azóta hetente kétszer járok hozzá gyógytórnára. Vajon mikor veszi észi észre, hogy a testépítő gépek között titokban a lelkemet is gyógyíttatom?

Egy jelet már elárultam neki. Az edzőteremben a lábemelgetős gép és a falnagyságú tükör között, a különféle szíj- és súlytartó állvány fölött egy kép lóg, ami hosszú időn keresztül nézett vissza rám életem számtalan helyzetében. Paul Klee: Der Niesen. A kép, ami most otthon, az egyetemi jegyzeteim fölött porosodik. Vízszintes helyzetben. Ez jó jel – mondtam Marionnak.


A másik jelet megtartottam magamnak. Ma reggel 8 óra 16 perckor, a 3x5-ös egységek szorgalmas teljesítése közben, megszólalt AZ a dal a rádióban. És eszembe jutottál. Helyről, időről megfeledkezve végtelen érzésbe merültem. Mintha kihagyott volna néhány ütemet a szívem, hogy aztán többszörösére gyorsulva hozza be a lemaradást. Kiszolgáltatott helyzetbe kerültem. Utoljára akkor éreztem így, amikor megláttalak a parkban. A barátaiddal ültél a fűben, talán dobozos sört ittatok. Én a láthatatlannak tévő futóruhámban próbáltam észrevétlenül elhúzni előtted. Hogyan is takarhattam volna el a vadul kalapáló szívemet? Hogy fogom eltakarni most?

8 óra 20 perckor a dal véget ért és Marion azt mondta, mára elég lesz ennyi.

Comments

Popular posts from this blog

Black Summer

Saves the Day

Dahab Diving memories I.