Elevation of Love


Nézem az alattam elnyúló lejtőt. A domb legszélén imbolygok és igyekszem legyőzni félelmemet. Mintha legalábbis egy szakadék szélén állnék ilyen bizonytalanul. Végiggondolom, mit fogok csinálni, még akkor is, ha az elindulás pillanatában az ösztöneim majd felülírnak minden előre eltervezett mozdulatot. Ha nem a domb tetején volnék, talán eszembe se jutna, hogy ez a domb bármilyen kihívást jelenthet. Vajon mit gondolnék most gyerekkorom meredek lejtőiről, melyeket telenként szánkóval hódítottunk meg?

Nincs idő hosszas merengésre. A lejtő türelmetlenül követeli, hogy értelmet kapjon általam. Amíg fent állok, nem vagyok része az érzésnek, a sebességnek, a pillanatnak. Ha remegne is a lábam és a karom, szívem a torkomban lüktetne, akkor sem lenne más választásom. Ha feljöttem, le is kell menni. Ilyen egyszerű ez.

Még egy utolsó pillantás előre a mélybe, aztán a snowboard orrát előrebillentem az egyensúlyommal és megindulok. Igyekszem a testsúlyomat az első lábamra helyezni, amitől az egész természetellenesen hat és meggyőzően is: megint önszántamból vetem bele magam az ismeretlenbe. Néhány másodperc az egész, míg minden irányváltoztatás nélkül a pálya végére siklom. 

Leoldom a deszkát lábamról és még ugyanazzal a lendülettel megindulok tipegve a felvonóhoz. Útközben kifújom magam és értékelem a lejutás sikerességét. Aztán körülnézek. Próbálom magam a poszterek hegyei közé képzelni, melyek a boltíves hangár oldaláról néznek rám.

Lassan felérek. Helyet keresek, ahol a deszkát újra a lábamhoz rögzíthetem. A megfelelő ponton lerogyok a hóba. Míg szöszmötölök és a hó a derekamat éri, a másik felvonón észreveszem, hogy megint ugyanaz a lány halad felfelé. Ugyanaz a lány, aki csatolás közben mindig felfelé halad. Mosolygunk egymásra, mintha régi ismerősök lennénk.

Amikor a lejtő szélére egyensúlyozok, egyszerre megszűnik minden. Megszűnnek a poszterek, a poszterek mögötti betonfalak, a falakra támaszkodó boltíves acélszerkezet. Megszűnnek az ismeretlen ismerős emberek. Csak én vagyok, a lejtő és a hó. Végiggondolom, miként szeretnék leérni, és próbálom nem felülbírálni gondolataimat. Testsúlyomat előrebillentem, majd mintha először rugaszkodnék neki, ösztöneim átveszik az irányítást.

Comments

Popular posts from this blog

Black Summer

Saves the Day

Dahab Diving memories I.